babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 27 kwietnia 2021

27.04.2021 Wino z płatków róży

 właśnie degustujemy . Jest inne , jasnoróżowe ,lekko słodkie , z ledwie wyczuwalną  nutką goryczki , perliste i z wyraźnym posmakiem płatków różanych i całkiem wyraźnym różanym bukiecie . Pyszne ! W każdym razie mnie zachwyciło . Małżonek stwierdził, że trochę dziwne , co samo w sobie jest dziwne , bo wszystko co ma płatki róży w składzie uwielbia. Ja zresztą też.  Przyjmijmy, że się relaksujemy na początku tygodnia i ćwiczymy przed majówką . 

Przyklepane ; w weekend jedziemy odwiedzić naszą Przyjaciółkę z Kaszub . Bardzo się cieszę ! Raz ,że nie byłam dalej niż w Poznaniu od lata ubiegłego roku , to wydłużonych weekendów w tym roku prawie nie ma  i na dokładkę przez tę zarazę nie wiadomo , na czym się stoi i czy da się gdzieś spędzić choć kilka dni dla wypoczynku. 

Tak poza tym pogadałam z Przyjaciółką z Poznania . Dawno się nie widziałyśmy i pewnie jeszcze trochę poczekamy na spotkanie .  Trochę się izolują . Jej syn przechorował covida i to dość poważnie , a mąż  pracuje w szpitalu więc w sumie nic dziwnego.  Szlag trafił z tą zarazą ; czego się nie tknąć to o zarazę człowiek zawadzi. 

Dziś rano skrobałam szyby w aucie . Przymroziło . Ogródkowi przybiurowemu to nie zaszkodziło , ale tulipanom było zimno . Gdy zaświeciło słońce ochyliły główki w jego stronę i odwracały je  w miarę ruchu tarczy słonecznej . Smagliczka górska zaczyna kwitnąć , szafirki też zakwitły , jedynie truskawki jakieś słabe. Nie wiem czy przetrzymają te zimne noce . Nie padły , ale też nie wygląda na to, żeby rosły. Zobaczę , co z nimi będzie jak już na dobre się ociepli. Najwyżej posadzę nowe . 



4 komentarze:

  1. Wino różane? Ciekawość! U mnie róże sa przerabiane na konfiturę lub ucierane na surowo! Wiem też, że niektórzy robią jeszcze wodę różaną. O perfumach nie wspomnę, bo to wyższa szkoła jazdy!
    Super, że wypad zapisany do wykonania!!! 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pochodzi z Niemiec , na etapie produkcji na każde 10l wina dodaje się kosz płatków różanych - cokolwiek ten kosz oznacza objętościowo . Płatki nadają charakter. Oziębione do 4 stopni smakuje bosko.

      Usuń
  2. Wszystko, co różane poza perfumami lubię. Pewnie więc i wino by mi odpowiadało. Dobrze, że zmienisz trochę klimat. Trzeba odreagować. Może ten przymrozek, to wcześniejsi ogrodnicy? Miłej środy. Już połowa tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam chwilę, że perfumy różane też mi bardzo pasowały. Trochę mi się upodobania zmieniły w tym względzie , ale konfiturka, sok czy lody różane to i owszem

      Usuń