babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 18 stycznia 2023

18.01.2023 Śnieg z deszczem

 popadywał cały dzień dzisiaj . Długo nie poleżał , wszystko topniało i zmieniało się w błoto. Nie zbyt to miłe.  Odzyskałam moją kartę do bankomatu co nie powiem mnie ucieszyło, bo musiałam kombinować. Przerzucać sobie kasę na swoją kartę i dopiero potem korzystać z bankomatu. Ale mam i jeden problem z głowy. Paru klientów się wywiązało i ja też mam o parę rachunków mniej. 

Pudełka gotowe. Wysychają właśnie , a jutro je obfotkuję i wystawię na aukcję . Tak poza tym od jutra szykuję się na dzień babci i dziadka czyli otwieram pierwszy rodzinny sezon imprezowy. Na poczatek niedzielny obiadek i chruściki oczywiście. 

7 komentarzy:

  1. Też już się szykuję na sobotę! Chyba szarlotkę z bezą zrobię.
    Uściski!😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z lodami to już robiłam szarlotkę , ale z bezą to coś nowego , zdradź przepis proszę.

      Usuń
    2. 250g masła, 5 żółtek+5 białek, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 3 szklanki mąki, 3 łyżki cukru + szklanka cukru, cukier waniliowy, olejek waniliowy.
      Ciasto zagnieść, podzielić na dwie części ( 2/3 + 1|3 ). Włożyć do zamrażalnika, do momentu, gdy będzie można je utrzeć na tarce z dużymi oczkami. Większą część zetrzeć na grubej tarce na blachę wysmarowaną tłuszczem i posypaną lekko mąką. Piec 15 ( 190 st.C ). Na podpieczone ciasto wyłożyć ciepły mus jabłkowy, na to ubitą na sztywno pianę z białek ze szklanką cukru. Podpiec 5 minut i posypać mniejszą startą częścią ciasta. Piec 15 minut. Można podawać z lodami.
      Ja używam 2 duże słoiki musu z letnich jabłek, które zaprawiam -ale można zrobić z zimowych, pokroić na cząstki i prażyć . Czasem jak jest zbyt dużo soku dodaję 1-2 torebeczki cytrynowej żelatyny ). To jest na blaszkę o wymiarach 33 x 23 x 5.99 cm
      Smacznego!

      Usuń
    3. PS. Taką ciepłą szarlotkę uwielbiamy jeść z lodami! :-)))))

      Usuń
  2. Ja tylko życzenia przyjmę. Wnuk daleko, ale zawsze pamięta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daleko czy nie, najważniejsze , że pamięta i dzwoni do babci.

      Usuń