babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 4 czerwca 2022

4.06.2022 Letni dzień

 dzisiaj. Nawet się trochę na burze zanosiło , ale jakoś nic się nie działo cały dzień . Rano jak zwykle ; zakupy , ogarnięcie chatki , małżonek pojechał moim autem zmienić w nim opony na letnie , bo wciąż na zimówkach jeździłam. Po obiedzie wybraliśmy się na nasze rodos , zaplanować elektrykę w PDzO. Na tym się nie skończyło. Wypieliłam i podlałam moje grządki z warzywami , mężuś wyciął pień po bukszpanie , choć nie cały. Strasznie się rozrósł. Na koniec zalałam go grzybem i przykryłam. Za jakiś czas zmurszeje reszta. A potem rozrysowaliśmy wszystkie obwody prądowe . Jak na chatkę ok. 30m to wyszło tego całkiem sporo. No i koncepcję nieco musiałam zweryfikować . Kuchnia zamiast prostego ciągu będzie jednak w rogu , ale to za jakiś czas. Najpierw trzeba dokończyć prace budowlane. Tak czy inaczej miło jest planować .  Z działki przyniosłam pęczek koperku z własnej uprawy , kilka rzodkiewek i ogromny pęk mięty. Nie wiele , wiem o tym ,ale sama wyhodowałam. Miłej niedzieli

10 komentarzy:

  1. Witam, mam dwa pniaki po jabłonkach. Jedn próbuje się rozpaść. Jednak drugi silny jak nie wiem co. Czy możesz napisać, cóż to za "grzyb", który spowoduje zmurszenie? Z pozdrowieniem działkowym Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam jak się ten mój preparat nazywa , mogę to sprawdzić jutro jak będę na działce. Możesz jednak w sklepie ogrodniczym poprosić o grzybnię do niszczenia korzeni , albo wpisać w przeglądarkę . Ja w ten sposób znalazłam .No i musisz wiedzieć , że to wymaga czasu . takie niszczenie to najmniej pół roku.

      Usuń
    2. Oczywiście, że poczekam :) Coś się zrobiło, że mnie wylogowało z googla. To ja Ela

      Usuń
    3. Iiii? Jaki środek zastosowałaś? :) Ela

      Usuń
    4. Jak niżej w komentarzu ; nazywa się to" preparat do biologicznego kompostowania pni i ciętych gałęzi"

      Usuń
  2. Takie własne jarzynki cieszą. Najbardziej zazdroszczę koperku. Tu nie ma szans. Wschodzi ... Usycha. Klimat mu nie leży. Już nie próbuję. A książka ma być ciekawa. Mogę Ci pierwszy tom podesłać na komputer. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, koper , to raczej warzywko północy. Podeślij książkę jeśli możesz. Spróbuję poczytać na ekranie

      Usuń
    2. Pod ślę jak tylko kompa otworzę.

      Usuń
  3. Ta mikstura nazywa się :preparat do biologicznego kompostowania , rozkładu pni i ciętych gałęzi" , jest w postaci proszku , do rozpuszczenia w ciepłej wodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przepraszam nie zauważyłam. Odpowiedziałaś niżej :) Dziękuję Ela

      Usuń