babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 26 maja 2021

26.05.2021 Długi weekend coraz bliżej

 a ja już nawet nie wiem jak go doczekam . Jestem niemożliwie zmęczona . Wiem , wiem,że to i wiek   i intensywny tryb życia i takie tam inne . Wiele spraw się na to składa , ale w kość dostałam i to czuję .  Pora zwolnić , ale nie jest to proste , bo trzeba ten nasz biznes dzieciom przekazać i zrobić to z głową , żeby firma mogła dalej działać i się rozwijać .  To kolejna sprawa do ogarnięcia w najbliższych 4 latach. W tym naszym chaosie 4 lata to czarna dziura . .. No dobra , ponarzekałam chwilę , popsioczyłam i dalej trzeba robić swoje. 

Umówiliśmy się u optyka na dobranie okularów do pracy . Postanowiliśmy z małżonkiem zafundowac sobie jakieś markowe oprawki z profesjonalnymi szkłami.  Trzeba trochę o siebie zadbać . No i akurat jest promocja ; 50% na wszystkie oprawki albo z tańszej oferty jednak para za kasę , druga gratis , ale nie zbyt ciekawe modele. Przymierzyliśmy kilka oprawek i już mniej - więcej wiemy co byśmy chcieli. 

Tak poza tym w przybiurowym ogródku obcięłam tulipany , które przekwitły . Czytałam ,że obcięcie po kwitnieniu  sprawia , że przyrastają cebulki i kwiatek się rozrasta. Nie wiem czy to prawda , bo w cyberprzestrzeni różne dziwne treści krążą i nie koniecznie prawdziwe . Okaże się na wiosnę . Tak w ogóle zamierzam jeszcze tulipanów na jesieni dosadzić więcej . Z działkowych tematów, mam obiecany orzech laskowy , specjalną odmianę o zielono-czerwonych liściach . Takie sadzonki podobno pojawiają się raz na 10 lat.  Wyhodowała to moja zaprzyjaźniona babcia ogrodniczka , od której kupuję warzywa i kwiatki na zieleniaku. Czemu nie ? Kiedy ojciec kupił działkę  na początku lat 90-tych rosła na niej leszczyna , ale potem zaczęła usychać i ją syn usunął .  Posadzę nową , a co !

4 komentarze:

  1. Co do tulipanów, córka mnie uświadomiła, że po 2 latach należy wykopać ich cebulki, przechować do jesieni i ponownie wsadzić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć , musze pamiętać żeby za rok je wykopać i wsadzić ponownie.

      Usuń
  2. To prawda. Ja wykopywałam tulipany co roku. Sadziłam w koszyczkach więc szło szybko. Suszyłam i na jesień wsadzałam. W okulary warto zainwestować. Czas na odpoczynek. 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na koszyczki nie wpadłam . O tym też muszę pamiętać na jesieni jak będe sadzić kolejne.

      Usuń