babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

niedziela, 5 maja 2024

5.05.2024 Skończyły się dobre czasy

 Piąty dzień majówki mija i od jutra praca jak zwykle . No i czekanie na "majówko-czerwcówkę ", bo kolejny długi weekend wypada na przełomie. Czy jestem zadowolona ? I tak i nie . Plany były inne , wyszło do zrobienia zupełnie coś innego. Efekty są , a raczej będą , bo na razie są początki. Trawa chyba jednak wyrośnie , przynajmniej tak się zapowiada . Mężuś dopatrzył się mnóstwa spęczniałych i kiełkujących ziarenek. Ja nie specjalnie , ale nie miałam okularów więc może dobrze nie widziałam. Większość kamyszków zagospodarowana . Jeszcze trochę zostało , ale i te wykorzystamy. Pracowaliśmy głownie z kamyszkami. jedna część ogródka po części jest zagospodarowana . Teraz będziemy szykować resztę grządek pod warzywa , w tej powiększonej części. Część po drugiej stronie ścieżki na razie leży i przypomina pustynię , ale przyjdzie i na nią pora . Sąsiad zza płotu , ten co kupił działkę z zameczkami zaczyna budowę domku. Skasował obydwa zameczki. Już go za to nie lubię . Mam jednak tę satysfakcję , że zachowały się na moich fotkach , choć nie najlepszej jakości. No cóż, jego działka , może ją zagospodarować jak uważa. Szkoda, bo miały około 70 lat. 

To jeszcze pokażę efekty pracy i tę roślinkę , którą dostałam od sąsiadki a nie umiem jej nazwać . 

To jest to coś ,co sąsiadka nazywa dziką konwalią . Bardzo mi się ta roślinka podoba 

Opaska  przy domu gotowa 

W tych prowizorycznych pojemnikach posadziłam korbolki i system nawadniający mojego pomysłu - sprawdza się , woda wycieka malutkimi dziurkami wprost do ziemi i wilgoć się trzyma, obok jest druga skrzynka na arbuzy , ale to dopiero po 15 maja. 

Reszta opaski  i nie to nie jest fuszerka , taras będzie się kończył równo z krawędzią domu i wtedy ładnie połączymy go z opaską

Pokrywy od szamba też ładnie obramowane kamyszkami 


I najważniejsze : alejka pomiędzy częścią rekreacyjną a warzywnikiem . Na lewo od "Kazika" warzywnik ( no prawie ) , na prawo ... ma być łąka , a co wyjdzie to się okaże.
I na tym zakończyliśmy majówkowanie. Dobrego tygodnia !


10 komentarzy:

  1. Te kwiaty to kokorycz :) kwiat do cienia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I trochę w cieniu go posadziłam , podpatrzyłam u sąsiadów . Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Kokorycz ma chyba inne liście,bardziej jak mak...E.

    OdpowiedzUsuń
  3. To kokoryczka wonna, faktycznie lubi półcień, widziałam dziko rosnące w lasach na Wolinie. A na działce wykonaliście kawał solidnej roboty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak podejrzewałam , tłukła mi się po głowie ta nazwa , ale nie potrafiłam jej przypasować do rośliny , jest śliczna . Jak podrośnie to będe miała ładną ozdobę ogródka.

      Usuń
  4. Działka pięknieje. Kawał roboty za wami. Zaraz spróbuję z tą kokoryczka w aplikacji. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem , roboty kawał , a ile przed nami to wolę nie myśleć . Odbuziakowuję ,

      Usuń
  5. PlantNet potwierdził. To kokoryczka wielokwiatowa 😄
    https://www.bilscy.info/kokoryczka-wielokwiatowa

    OdpowiedzUsuń