babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 29 lipca 2023

29.07.2023 Pizzeria sentymentalna

 powstała kilka tygodni temu w miejscu sklepu z gospodarstwem domowym . Nie byłam tam jeszcze ale to chyba ona "Stopiątka" z czcionką loga charakterystyczną dla napisu na kultowym aucie PRL "Syrena 105". Kilka dni temu w skrzynce na listy znalazłam ulotkę z ofertą pizzy w trzech rozmiarach . Niby nic , ale oprócz klasycznej Margeritty , pozostałe noszą nazwy kojarzące się z PRL-em . Tak, tak, nie żadne "peperoni", " carbonara" czy inna "włoszczyzna" ( Luciu daruj) , a takie hity jak : Ludowa, Fajrant, Bosto, Obywatelska, Borewicz, PGR , Klubowa, Trabant , Traktorzystka ,Teleranek, Zjednoczenie ,Cenzura, Poborowa, a nawet Składak, Przodownik i Dygnitarz. I jeszcze całkiem sporo innych . Jeśli uda mi się to menu zeskanować i powiększyć , wrzucę jakiś obrazek . Chciałam zrobić zdjęcie , ale druk jest bardzo drobny i przez to mało czytelny. Do mnie osobiście najbardziej przemawia ten Dygnitarz, PGR i Zjednoczenie . Dodatki jak w każdej innej pizzerii ,ale te nazwy. Ukłon dla pomysłodawcy! 

A teraz domagam się pochwałek, mogą być wzrokowe; wreszcie się zmobilizowałam i zaniosłam marynarki małżonka sztuk trzy do czyszczenia . Wybierałam się od jesieni ubiegłego roku. Nooo,,, 

Tak poza tym miałam dziś wrażenie , że wciąż biegam po schodach , do swojego mieszkania , do mieszkania matki i tak w kółko ; w sumie kilkanaście razy dziennie . Byle do wtorku, Potem zamiast czterech wycieczek, będą trzy , a za kolejny tydzień już tylko dwie aż do wygaszenia dawek. Pod wieczór zajrzeliśmy na działkę , na krótko, bo padało więc i tak nic nie dało się robić. Sprzątnęliśmy tylko opadłe jabłka. Jeszcze tydzień i będą dobre do jedzenia, na razie nadają się tylko na kompot. Spokojnej niedzieli. 

8 komentarzy:

  1. Bardzo bogate menu, ale nazwy mnie nie zachwycają, bo jednak kojarzą się z prl-em. Zdecydowanie lepiej właściciele pizzerii by zrobili gdyby ograniczyli liczbę tych dań do kilku pyszności.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się PRL dobrze nie kojarzy , ale są pasjonaci. Mój starszy syn na przykład. Zbiera prl-owskie pamiątki . Dla wielu ma to wartość sentymentalną , a w tym przypadku pomysł dość oryginalny. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Prl jest teraz bardzo modny, mebluje się mieszkania w tym stylu, poszukiwane meble z owej epoki, urządzane są przyjęcia tematyczne, w strojach i z potrawami owego czasu, powstają bary mleczne jak wtedy, a nawet jak widzę pizzerie :)) Bardzo ciekawe, chętnie bym tam wstąpiła :))
    Intensywny masz teraz czas, dobrze, że jest zdrówko i siły, żeby temu wszystkiemu podołać <3
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyszło . Nikt za mnie niczego nie zrobi. Fakt , na minioną epokę panuje moda. Wiem jakie ceny osiągają na aukcjach przedmioty z tamtych czasów. A tak w ogóle jeśli zawitasz kiedyś do Wielkopolski to chętnie się wybiorę z Tobą do tej pizzerii i może jeszcze parę ciekawych miejsc pokażę. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Super nazwy, brawo dla pomysłodawcy. PRL aktualnie w modzie, nawet u młodych ludzi. Pozdrawiam serdecznie i życzę sił do ogarnięcia wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Dobrych życzeń nigdy za dużo.

      Usuń
  4. Oryginalny pomysł choć V. nie zrozumiał sentymentu i genezy nazw.nie też się podobają. Ciekawa jest składu tych pizz. Może uda Ci się fotka że skanu.
    A schody potraktuj jako gimnastykę. Ja tak robię. A mam nawet do LG łazienki. I pokoju księdza. Voprawdavzyery, ale ileś razy biegam
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toteż sobie tłumaczę , że na gabaryty mi to bieganie dobrze zrobi. Postaram sie z tą fotką . Skład jak w każdej innej pizzerii. Wczoraj zostaliśmy poczęstowani tym smakołykiem , całkiem udane.

      Usuń