babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

piątek, 4 lutego 2022

4.02.2022 No i jest

 piątek . Dzień jak dzień , bez rewelacji i jakoś nie szczególnie zapracowany . Nasz najmłodszy wnusiu zgubił pierwszy ząb. I ucieszył się z tego bardzo, bo to znaczy , że już jest duży , chodzi do zerówki i zaraz zacznie prawdziwą szkołę . Stanowczo za szybko rosną nam te dzieciaczki. 

Pod wieczór pojechaliśmy z mężusiem na zakupy . Takie cotygodniowe . Przy okazji kupiłam też dla matki. Jutro tylko pieczywo i owoce i będę miała z głowy. Plany jak pisałam wczoraj działkowe , ale to nie zajmie wiele czasu więc i na czytanie się znajdzie. A mam całą sagę pt. "Czarownica" , za Chiny nie wiem , która część jest początkiem a która to kolejne tomy . Z opisu nie wynikało , podobno można czytać każdy tom jako osobny. Zobaczymy. 

Na razie skończyłam " Damy Władysława Jagiełły". Jak to u Kamila Janickiego ; czyta się jak najlepszy kryminał , choć to popularno - naukowe klimaty. Książka jak wszystkie z serii "Dam" traktuje o życiorysach kobiet , które miały wpływ na nasze dzieje ; silnych , wykształconych, z głową na karku i ambicjami , choć na pierwszy rzut oka na takie nie wyglądają . I już wiem, skąd w nas polskich babach tyle sił , woli walki i umiejętności przetrwania czy też instynktów samozachowawczych . Nie może być inaczej skoro miałyśmy takie przodkinie . Jeśli lubicie książki historyczne to polecam . 

4 komentarze:

  1. Byłam dziś w sklepie kupić sobie tylko pieczywo, bo mi się jakoś nie chciało piec chleba. A tam armagedon. Ludzie oszaleli. Wózki pełne, towary z nich wypadają. Koszyków nikt nie bierze. Niektórzy po dwa wózki ciągnęli. Kupują wszystko. A ja z jednym bochenkiem chleba i jednym masełkiem..;) 20 minut stałam w kolejce...też się wykazałam wolą przetrwania w tej kolejce i babską determinacją:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całą pewnością . Też mnie wkurza tłok w sklepach.

      Usuń
  2. Hania wygoogluj sobie autora i cykl Czarownice i wejdź na stronę " Lubimy czytać". Tam zawsze sprawdzam w sagach i cyklach który tom jest pierwszym. Bo nie lubię nie zacząć po kolei. Sobota czytelnicza. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam tę stronkę . Rozgryzę kolejność . Zmyliły mnie zestawy z empiku. Bo po 3 tomy sprzedawali w zestawach ,w różnych kombinacjach , ale w sumie są 4 . Wzięłam po prostu jeden z zestawów i dodatkowy tom. Jak na razie to przeczytałam ostatni numer Newsweeka. Barzdo ciekawy.

      Usuń