babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 11 grudnia 2023

11.12.2023 11 grudnia 2023 godzina 16 minut 17

 O tempora ! O mores! co się tłumaczy "o czasy ! o obyczaje ! . Ja bym lekko strawersowała na jakie czasy takie obyczaje ! Nakrzyczeli i napsioczyli ,że do czego to podobne zwalniać się z pracy, żeby oglądać obrady Sejmu , a jeszcze o zgrozo w kinie ! Kiedyś brało się wolne żeby zrobić duże pranie albo księdza po kolędzie przyjąć a dziś żeby pooglądać obrady Sejmu , bo czemu nie ?  Ja akurat uważam, że nie ma o co kopii kruszyć ;  nowy Marszałek Sejmu świetną robotę robi ( czego się po nim nie spodziewałam) i dzięki temu młodzież zainteresowała się polityką a co się z tym wiąże sprawami Kraju. Niby nic , ale sprawa doniosła i ważna . A dziś cudowny dzień ! Najlepszy od ośmiu lat! Niemal powiało wiosną ! Warto było czekać te dwa miesiące żeby zobaczyć miny pisoców po przegranym głosowaniu i jeszcze ciekawsze po wygranej Pana Donalda Tuska . Dawno nic mnie tak nie ucieszyło jak dzisiejszy dzień. Zaraz mi się jakiś song - nie song z obozów harcerskich  (wczesne lata 70-te) przypomniał - nie pamiętam w jakich okolicznościach i dlaczego skandowany więc nie wyjaśnię jego genezy ani nie opowiem historii , a brzmiało mniej - więcej tak : "a naszym hasłem jest sum, sum corda i niech przepadnie każda krzywa morda ; a jak przepadnie to jej zagramy i zaśpiewamy wtedy tak : nie pomoże już nic , nic się nie zmieni" i nie pamiętam co dalej. To było coś pomiędzy śpiewem a skandowaniem czy też deklamacją . Wpisało mi się idealnie w sytuację. Ta "krzywa morda " to chyba w związku z miną przegranego premiera mi się skojarzyło, a miał krzywą , oj miał - i wywołało z pamięci ten zapomniany tekst.  Cieszmy się ! Od dziś tylko lepiej, choć będzie ciężko pozbierać ten bałagan i ogarnąć to spustoszenie.  No i święta blisko ale o świętach w swoim czasie . Dziś trzeba świętować szczęśliwej Polski czas. I oby już nigdy więcej nas nie spotkało to co właśnie odeszło do historii.

2 komentarze:

  1. Cudowny dzień. Ja nie patrzyłam w laptopie, bo ogarnialam sprawy lekarstw, ale czytałam w Onecie na bieżąco. Tak, że krzywych mord nie widziałam, ale mam bujną wyobraźnię, to sobie dorobię.
    Będą jeszcze numery, oj będą. Pierwszy już odwalił Kaczyński. Ciśnienie mu się podniosło
    A to dla zdrowia niebezpieczne.😀😀😀
    A młodzież za sprawą Hołowni ma nauki polityczne. Brawo. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I byłoby pięknie , ale dziś zderzenie z rzeczywistością. Ogarnia mnie dzika wściekłość , na incydent i jeszcze bardziej na podłość pisowców - wyjątkowe gnidy z nich wyłażą w związku z tym.

      Usuń