babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 3 marca 2022

3.03.2022 Nie ciekawie

 oględnie rzecz ujmując. Nadal zastój we "mikrokosmosie". I pewnie długo tak będzie . Ciężkie myśli mam dzisiaj przez cały dzień. Rankiem , gdy wychodziłam do pracy minęła mnie kolumna około 20  młodych ludzi Ukraińców . Znanych nam z widzenia , mieszkają w pobliskich hostelach , bywają w okolicznych sklepach. Dwaj z nich wynajmują mieszkanie w naszym bloku.  Szli w stronę dworca , z plecakami na plecach i jedną reklamówką w rękach. Ubrani w ciemne kurtki i spodnie , milczący i smutni. Wyglądali jak kolumna rekrutów zmierzająca do punktu zbornego. Kilku w milczeniu skinęło mi głową na do widzenia . Smutny to był widok . Zwykle , gdy wybierali się do domu szli obładowani kolorowymi torbami pełnymi zabawek , sprzętu agd, ciuchów, artykułów żywnościowych  itp. radośnie uśmiechnięci i rozgadani, krzyczący często do telefonu , że już są w drodze. Niemal wszyscy w wieku, że mogliby być młodszymi braćmi moich synów . Nie dajcie się zabić chłopaki...

Uzależniam się od wiadomości . Zwykle dużo czytam , także wiadomości w sieci , ale to co ostatnio się dzieje sprawia, że zaglądam na portale po kilka razy dziennie. Nie sposób się od tego odciąć .  I , wiem to śmiesznie zabrzmi , ale wspomagamy pomoc dla uchodźców pustymi kartonami . Wieś , gdzie mieszkają syn i pracownik organizuje zbiórki , udostępniła świetlicę na magazyn logistyczny i potrzebują opakowań. No to dostarczamy wszystkie o większych gabarytach , a mamy tego nie mało po sprzętach , które instalujemy. Zamiast wyrzucać jak zwykle , dajemy do świetlicy. Synowa zabiera codziennie i dostarcza pakującym. Oczywiście nie tylko tak pomagamy . Te kartony to tak wyszło przy okazji. 

Z wieczornego spaceru wróciłam z pęczkiem gałązek forsycji . Podkradłam z żywopłotu .

2 komentarze:

  1. Hania ja też uzależniłam się od różnych w miarę wiarygodnych stron. I staram się to jakoś zebrać do kupy. Smutny obrazek przedstawiłas. Niech wrócą do pracy szczęśliwie i jak najszybciej. A kartony ważna rzecz. O takich rzeczach się nie pisze a stanowią często podstawę pomocy. Ach wiosna. Unie niby jest r jakąś mizerna. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie myślałam o tym ,że takie coś jak kartony może coś znaczyć , ale Ty masz rację, to tez potrzebne, to po prostu logistyka. Ah smutno , dziewczyny z okolicznych sklepów za ladą z zaczerwienionymi oczami stoją i nie dziwię się , boją się o swoich co zostali na Ukrainie. Ten świat oszalał.

      Usuń