babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 28 lutego 2022

28.02.2022 "A wiosna nad ziemią szaleje od bzu"...

Do bzu jeszcze trochę ,ale wiosnę już widać ; na krzaczkach i po ogródkach . Smutne to przedwiośnie i smutna będzie wiosna, bo nie wierzę , że tak szybko się to szaleństwo skończy. O tym ,że podziwiam Ukraińców pisałam wczoraj . Dziś wielki ukłon dla tych , którzy niosą pomoc, ponad podziałami i pomimo zaszłości historycznych . Wygląda na to, że ludzie zapomnieli o Wołyniu i po prostu zobaczyli w uciekających przed wojną Ukraińcach swoich sąsiadów ; ludzi potrzebujących pomocy. I bardzo dobrze ; nie można żyć zaszłościami sprzed blisko 80-ciu lat, bo to do niczego dobrego nie prowadzi. A jednak mi zgrzyta . Jeszcze kilka tygodni temu nagonka na uchodźców koczujących na granicy z Białorusią a tu nagle taki zwrot ? Tamci uchodźcy to jacyś gorsi a ci lepsi ? Jakoś nie mogę tego ogarnąć , bo to ludzie i to ludzie ... I jak zwykle ; wszystko to organizują ludzie indywidualnie, organizacje pozarządowe i charytatywne, Jakoś nie zauważyłam tam kościoła , przedstawicieli rządu czy posłów. Przyznaję , uprościli procedury i formalności- dobre i to. Mam mieszane uczucia ogólnie rzecz biorąc . 

A co się dzieje w tle. Rozumiem , wojna to straszna sytuacja i nie można przejść obojętnie, nic dziwnego, że media zajęły się tym tematem , ale co poza tym ? Co z ładem- nieładem , inflacją , kasą z UE , epidemią , podatkami , edukacją .O tym się nie mówi .Nagle ekipa rządząca zaczęła się pokazywać na tle flag unijnych (co ja mówię ; premier i prezydent, bo reszta nagle jakby się zdematerializowała ) - hipokryzja do kwadratu; nagle okazało się, że jednak ta UE ma sens? W jakiej rzeczywistości obudzimy się jak już kurz wojenny nieco opadnie ? Zgrzyta mi i tyle .

4 komentarze:

  1. Obyśmy się nie obudzili jak na nas napadną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wysoce prawdopodobne . Będzie mi miło jak się podpiszesz.

      Usuń
  2. Nie tylko Tobie zgrzyta! Wrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witaj w klubie, już myślałam ,że tylko ja mam takie myśli

      Usuń