babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 11 maja 2021

11.05.2021 Mroczny awatar

 - fajnie brzmi ; i fajny temat na książkę , grę czy komiks. Nie uwierzycie , ale rzecz dotyczy mojej wnuczki.  Jako swój awatar na teamsie dziecko zamieściło zdjęcie jej ukochanego smoka z bajki " Jak Wytresować Smoka " czyli Nocną Furię o imieniu Szczerbatek . Smok jest przesympatyczny , a moja wnuczka jest jego , wielką fanką jak i wszelkich innych smoków i dinozaurów , bo bardzo przypominają smoki.  I wyobraźcie sobie , że katechetka napisała do niej i jej rodziców , że dziecko ma ten awatar usunąć , bo jest zbyt mroczny ! (sic) .  Nawet nie poprosiła , ani nie zapytała , dlaczego taki a nie inny , albo z jakiej bajki pochodzi - nic ; po prostu zażądała usunięcia . Wnusia na razie nie usunęła  ,a ja jej doradziłam ,żeby wkleiła zamiast smoka  tęczowego jednorożca . Wnusia mi na to , że przecież już z nich wyrosła i wcale ich juz nie lubi jak kiedyś . I tu ją rozumiem , z różowych falbanek i lodowych księżniczek też już wyrosła , ale czemu nie skoro smok jest taki mroczny .  A że wnusię mam błyskotliwą , to od razu załapała w czym rzecz - " rozumiem babciu ; taka mała prowokacja " . Przyznam się , że mnie tym zaskoczyła ; znaczy dziecko mądre i pojmuje ten świat. No to podpowiedziałam , żeby wrzuciła filmik jak na tym smoku lata ( jakiś czas temu brała udział w  festynie z okazji premiery III części i zagrała w krótkim filmiku ). "To katechetka zawału dostanie jak mnie na smoku zobaczy " - odpowiedziała. Uśmiałyśmy się . Co ostatecznie z tym  zrobią , na razie jeszcze nie wiem . W swoim czasie napiszę jak się sprawa zakończyła.  Jak syn opowiedział o sprawie dziś w pracy , to wszyscy sześcioro ( nas 4 i 2 uczniów ) prawie jak na komendę zapytaliśmy " zrąbałeś babę ?' Na potrzeby bloga użyłam słowa "zrąbałeś " - wiadomo, że było dosadniejsze.  Młody stwierdził, że jeszcze nie zdecydował jak zareagują , ale nie odpuści tak po prostu. 

A tak poza tym , znów jazda z matką . Tym razem wezwałam karetkę. jak zwykle nic nie było poza histerią . Nie ujadę jak tak dalej pójdzie.  Nie mogę jednak nie reagować , bo kto wie jak się może skończyć w jej wieku. 

Jutro mężuś jedzie na szczepienie  a ja z nim . Tak na wszelki wypadek, gdyby jakiś odczyn go dopadł zaraz po , choć nie sadzę , żeby coś  poważnego się działo. 

p.s. Skonczyłam " Pamiętnik Księgarza" i zaczęłam czytać " Słowianską Wiedźmę ". Napisze o nich obu jak skończę .  

6 komentarzy:

  1. O matko ale biedne teraz są dzieci. z tymi katechetkami.Zawsze jakąś postać lub bajka im nie odpowiada i jest zlem.Wszedzie widza diabla,Ha za te tęczę z jednorożcem to dopiero by była drama.Ciekawe co będzie dalej.Ja dawno temu musiałam młodszego syna w 8 klasie wypisać u dyrektora z religii bo ksiezulo nie dal mu żyć i o wszystko się czepial.Pozdrawiam Marta uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu. Otóż właśnie - wszędzie widzą jakieś złe moce i Bóg wie co. Tęczowy jednorożec to by chyba koniec świata wywołał . W tym przypadku to głupota i niedouczenie wyłazi , bo jednorożec w symbolice chrześcijańskiej symbolizuje samego Chrystusa , dziewica z jednorożcem jest symbolem najwyższej czystości , a tęcza aż 7 razy wymieniana w Biblii jako znak od Boga . Ale cóż , niektórych wiedza uwiera .

      Usuń
  2. Koniecznie napisz jaki finał miała akcja. Włos się jeży na głowie. A co do matki, to niestety wiesz, że tak będzie. Rozglądaj się za pomocą na godziny. Usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę , sama jestem ciekawa jak się to skończy . Wiem ,że nie będzie lepiej. I wiem jak to wygląda, że o tym piszę , ale jakoś musze odreagować , bo nie jest tak ,ze mnie to nie rusza.

      Usuń
  3. Ło matko pojedyńcza! Jeszcze trochę a katoliban nam wprowadzą! Niedoczekanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katoliban to my już mamy. Może pora zmienić zawód i zacząc odpusty sprzedawać w internecie.

      Usuń