babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

piątek, 19 grudnia 2014

19.12.2014 Piątkowy wieczór

wcale nie grudniowy . Temperatury na dużym plusie i deszcz . Nie lubię takiej pogody. W pracy załatwiamy ostatnie tematy . To niestety nie oznacza wolnego między świętami..Jutro postanowiłam zacząć inwenturę . No powiedzmy , przynajmniej się do tego przygotuję, bo czy zmobilizuję się do pracy nie wiem . Dziś mi nie szło . Miałam taki spadek formy,że pod koniec dnia robotę omijałam . W domu też za wiele nie zrobiłam , tym razem z założenia . Po pracy pojechałam jeszcze raz na zakupy ,do marketu , w którym jest zwykle lepszy towar i większy wybór. I dobrze zrobiłam , bo dostałam sery, których wczoraj w tesco nie było.A tak poza tym półki nieco przerzedzone, Zostały mi owoce , trochę bakalii ,kiszona kapusta  i choinka . AAAAA !!! I jemioła oczywiście - całkiem o tym zapomniałam.. No i z tego powodu muszę pojechać rano na zieleniak. Tam zawsze są najładniejsze i najświeższe . Mężuś jedzie od rana do klienta , a ja muszę sama powalczyć z tematami w domu. Do biura dotrę nieco później . Umówiłam się do fryzjerki. Przydałoby się pomalować henną rzęsy ; z wiekiem jakoś mi wyblakły , tylko czy ktoś jeszcze takie staroświeckie zabiegi kosmetyczne wykonuje ?  
Z innych spraw domowych , na jutro zostawiłam sobie ostatnie poprawki porządkowe , zmianę pościeli i dokończenie dekoracji .I oczywiście ubranie choinki i pakowanie prezentów.  I tak ma być . Czas zwolnić , sprawy zawodowe odstawić na bok  i zatopić się w atmosferze świąt ( choć brak śniegu odbiera im sporo uroku) , a od poniedziałku szykowanie wigilijnych przysmaków . Na stół trafią jak zwykle te same co roku potrawy : 
zupa grzybowa z makaronem własnej roboty 
smażony sandacz 
kapusta z grzybami
fasolka 
pierogi z nadzieniem kapuściano - grzybowym
makiełki 
chleb , 
grzybki w occie   
kompot z suszu na deser 
a do powigilijnej kawy 
bakalie , pierniczki , makowiec i orzechowiec , który piecze synowa ( pyszne ciasto , wszyscy je uwielbiają) i owoce . A dla podkreślenia uroczystości dobre wina . Do wieczerzy białe, do słodkiego czerwone . 
Lubię sobie planować przyjęcia , to wigilijne szczególnie . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz