babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 21 listopada 2023

21.11.2023 Fabiola ver.2.0

 Za dużo się działo więc nie zdążyłam o tym napisać i trochę mi też w nawale tematów uciekło. W niedzielę podeszłam po raz drugi do przepisu Luci na ciasto Fabiola - to z jej książki o włoskich przysmakach . Za pierwszym razem kompletnie mi nie wyszło mimo , że robiłam zgodnie z książką. Tym razem troszkę zaszalałam z proporcjami i zamiast pół szklanki wody i pół szklanki oleju ( robiłam z połowy porcji więc w moim przypadku była to 1/4) wzięłam 1,5 łyżki wody i 1,5 łyżki oleju  i 50ml syropu miętowego.  I to było to. Ciasto mi się udało . Na etapie mieszania było lekko zielonkawe . Po upieczeniu nabrało koloru herbaty miętowej i miało lekko miętowy smaczek. Wyszło bardzo słodkie. Przełożyłam dżemem jabłkowo-gruszkowym co trochę przełamało słodkość , ale następnym razem wezmę dżem agrestowy , bo jest bardziej kwaśny. Aha! Piekłam w 180 stopniach 50 minut. Tu jednak się nie upieram , po prostu wiem jak działa mój piekarnik, 180 stopni jest w nim optymalne. I jeszcze jedna zaleta tego ciasta , to czas przygotowania. Wystarczy wymieszać składniki i przelać do formy. Samo przygotowanie to nie więcej jak 15  minut plus czas pieczenia. 

Inne tematy jak zwykle. W pełnym pędzie. Do okulisty matkę zaprowadziłam , dobrali jej okulary już na stałe. Jestem pod wrażeniem , z +7,5 po zdjęciu zaćmy zeszło do +2,5. Nawet pani doktor też  była pod wrażeniem . Ma jednak to zwyrodnienie plamki żółtej ,lekarka kazała to kontrolować co pół roku , choć wygląda na to , że nie będzie jej się pogarszać. Zimno , połączenie wilgoci i mrozu jest mało przyjemne, a przymroziło dziś do -1. 

6 komentarzy:

  1. Wynik okulistyczny rewelacja. Kilka dni temu też wymieniałam okulary, też 2,5:) Ale chociaż tylko do czytania i komputera, to jednak zauważam, że w pewnym momencie wzrok zaczął mi się psuć, ze starości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na oczy trzeba uważać , sama to widzę po sobie.

      Usuń
  2. Gratuluję Fabioli. Czasem trzeba brać poprawkę na różne składniki. Mąkę wodę, olej. Ja sama do polskiego przepisu muszę zwiększyć ilość włoskiej mąki. Na przykład w faworkach. Sama mam zwyrodnienie plamki żółtej. Niestety nie ma lekarstwa na to. Trochę zahamowano mi zastrzykami w oko. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mojej matki zastrzyki odpadają , właśnie wczoraj to lekarka stwierdziła, nawet uzasadniła to jakoś wysuszeniem tej plamki ale nie do końca wiem w czym rzecz, muszę doczytać. Mimo wszystko i tak jest dobry wynik. Buziaki

      Usuń
  3. Tradycyjnie u Ciebie tak intensywnie jakbyś miała 3 równoległe życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle sobie żartuję, że żyję w przeciągu ale chyba trochę tak jest , bo i praca i dom i działka i jeszcze parę by się znalazło spraw , które musze ogarniać

      Usuń