babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 28 marca 2015

28.03.2015 Dzień udany jak mało który

choć nieco męczący . Na nogach jestem od wczesnych godzin rannych . Jak co sobotę zrobiłam zakupy , również te świąteczne , bo to przecież już za tydzień . Czyli : od środy szykowanie jedzonka. Nic szczególnego , bo część biorą na siebie synowe. Zostaną mi tylko zakupy na bieżąco.  Poszukałam serwetki do koszyczka , oczywiście te stare , pamiątkowe. Pokręciłam się jeszcze trochę po domu a potem już był czas ruszyć do Poznania na giełdę kamieni i minerałów. Najpierw jeszcze z pół godziny się namyślałam w co się ubrać ,żeby się nie zgrzać i w miarę swobodnie poruszać , bo z doświadczenia wiem ,że w hali jest gorąco.Całkiem to do mnie nie podobne, zwykle nie przejmuję się tym co mam na sobie  Jak zwykle byli stali bywalcy po jednej i po drugiej stronie. Niedługo na ty sobie zaczniemy mówić. I oczywiście mnóstwo pięknych okazów. Zaszaleliśmy , zwłaszcza, że ceny poszły mocno w górę. To dlatego,że złoża się wyczerpują , a w wielu miejscach gdzie wydobywa się kamienie toczą się wojny . Wielu jest takich jak my , którzy szukają unikatowych egzemplarzy. W tym roku nie było widać jakiejś mody. Pojawiło się więcej chalcedonu , zoisyt z rubinem , prawie wszyscy polowali na turmaliny arbuzowe ( wybarwione na zielono i czerwono jednocześnie ) i turmaliny w ogóle. Ich cena skoczyła najbardziej , nie pamiętam , żeby kiedyś osiągały tak wysokie ceny. Ale są przepiękne. Prawie całkowicie zniknęły szmaragdy . Od wystawców dowiedzieliśmy się ,że ich ceny hurtowe są niebotyczne. Tym bardziej się cieszę, że kupiłam w ubiegłym roku skromny naszyjniczek. Obłowiliśmy się w różne ciekawe okazy ; fluoryt z Meksyku o barwie morza , zoisyt z rubinem, lapis lazuli , ametyst kaktusowy ,rodochrozyt, kobaltokalcyt , malutką bryłkę turmalinu arbuzowego , kilka agatów , ametryn - będący jednocześnie ametystem i cytrynem i kolekcjonerski biały kruk czyli zielony onyks . Tu akurat ja skorzystałam najbardziej , bo w postaci naszyjnika . Pięknie błyszczy i połyskuje jak diament albo spinel , ale kolorem przypomina szmaragd albo butelkowe szkło. Zielony jest bardzo rzadko występującą odmianą . Kupiłam też sobie srebrny pierścionek w wiktoriańskim stylu z oliwinem i  markazytami. Troszkę za duży , ale był tylko jeden jedyny w tym wzorze . Pasuje na palec wskazujący i w tym miejscu prezentuje się najlepiej. Od dawna taki mi się marzył.  Jutro wrzucę kilka fotek, jak sobie przygotuję . Mieli też aurypigment - piękny , pomarańczowo -złoty . Byłby ozdobą kolekcji ale świadomie nie kupiliśmy choć pojawia się niezwykle rzadko na giełdzie, ze względu na jego trujące właściwości . Dzieci lubią się bawić kamieniami więc lepiej żeby nie miały z nim styczności .   
Dla wnusi kupiliśmy dziecięcą bransoletkę z różowego kwarcu z doczepioną maleńką srebrną różyczką. Niech ma , pierwszą prawdziwą biżuterię . Będzie się bardzo cieszyć .Nie będziemy jej kupować jarmarcznych świecideł.  Niestety nie było pana z Ukrainy sprzedającego miniaturowe zwierzątka ze szkła ,które nazywamy szklaczkami .Szkoda , ale i nic dziwnego , przecież u nich wojna. 
Po wyjściu z giełdy pojechaliśmy do Ikei na obiad ( mają pyszną zupkę kurkową ) i po kilka zakupów . uzupełniliśmy zapas świec i kilka domowych drobiazgów., w tym pokrowce na ubrania . Te z Ikei są lepszej jakości niż z innych marketów - nie wypadają z nich suwaki.Na koniec pokręciliśmy się jeszcze po pasażu w M1. Raczej tylko oglądaliśmy . Akurat był jarmark staropolski więc się na degustację różnych pyszności załapaliśmy, kupiliśmy kilka smakowych herbatek i na tym był koniec. Pojechaliśmy do domu.  Wystawka na komodzie od razu zmieniła wygląd . Nowe nabytki zajęły poczesne miejsca. 
A teraz popijamy sobie herbatkę i cieszymy naszymi zdobyczami.      

2 komentarze:

  1. Ależ kolorowo. Piekną masz z pewnością kolekcje. Ja zwariowałam na punkcie turkusów. :)
    Może znów cos wyszperam w Ascoli na jarmarku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szperaj, szperaj.Turkus jest kamieniem przyjaźni , jeśli zdradzi Cię przyjaciel turkus zmieni nazwę z niebieskiej na zieloną , podobnie się stanie jeśli znajdziesz się w niebezpieczeństwie , kamień da Ci ostrzeżenie zmieniając kolor.

      Usuń